Jak prowadzić najlepsze prezentacje jako menadżer firmy?

Prowadzenie efektywnych oraz ciekawych prezentacji to ważna umiejętność, która przydaje się na wielu stanowiskach, w tym menadżerskich. Niejednokrotnie jest to sposób na poprawę morale zespołu lub poziomu sprzedaży. Osoby, które opanowały tę umiejętność wiedzą, że dobra prezentacja to nie tylko zbiór informacji, ale przede wszystkim sposób ich przekazania. Na etapie nauki bardzo przydatna może być firma szkoleniowa, która pomoże nie tylko w przygotowaniu wartościowych i interesujących slajdów, ale jednocześnie przekaże cenną wiedzę na temat ich przedstawiania.

Czym wyróżnia się dobra prezentacja?

Najlepsze prezentacje multimedialne nigdy nie są zlepkiem przypadkowych slajdów z tekstem i grafiką. To co je wyróżnia, to przede wszystkim jasno zdefiniowany cel i główna teza. Stanowią one rdzeń, wokół którego budowane są pozostałe elementy. Ważną rolę odgrywa także tło slajdów, które ma być atrakcyjne wizualnie, bez odwracania uwagi od głównego przekazu. Ponadto należy stosować różnego rodzaju grafiki, ale nie w nadmiarze.

Firma szkoleniowa wskaże też na konieczność ułożenia slajdów w logiczny sposób, z wyraźnym podziałem na sekcje. We wprowadzeniu musi zostać przedstawiony cel prezentacji, z wyjaśnieniem dlaczego jest on ważny dla odbiorców. Główną część najlepiej podzielić na kilka segmentów, z czego każdy z nich powinien mieć swój własny, mniejszy cel, prowadzący do realizacji głównego. W zakończeniu trzeba podsumować najważniejsze punkty i wskazać na kolejne kroki czy działania, które odbiorcy mogą podjąć po wysłuchaniu prezentacji.

Jak prowadzić angażujące prezentacje?

Sposób przekazania komunikatu jest równie ważny jak jego treść. Prelegent powinien przez cały czas utrzymywać kontakt wzrokowy z odbiorcami oraz gestykulować w naturalny sposób. Ważna jest też modulacja głosu, za pomocą której można podkreślić ważne punkty i utrzymać uwagę publiczności. Kolejną kwestią jest dostosowanie tempa i języka do odbiorców. Dobry menadżer wie, że komunikacja musi być inna podczas prezentowania wyników finansowych dla zarządu, a inne w trakcie prezentacji dla zespołu sprzedaży. W każdym przypadku trzeba być jasnym i zwięzłym.

Osoby, które używają języka branżowego powinny się upewnić czy jest on dla wszystkich zrozumiały. Nie wolno też zapomnieć o angażowaniu słuchaczy, na przykład poprzez zadawanie pytań czy zachęcanie do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

szesnaście − 15 =