Jak skutecznie zarządzać logistyką w cross-border e-commerce?

Cross-border e-commerce, czyli międzynarodowy handel elektroniczny (cross-border – dosł. „transgraniczny”; e-commerce – e-handel), to koncepcja, która stale zyskuje na znaczeniu. Co warto wiedzieć, by móc postawić na efektywne zarządzanie tego typu usługami?

Międzynarodowe przesyłki kurierskie – czas dostawy

Jednym z kluczowych czynników, które wpływają na zadowolenie klientów firm z sektora e-commerce, jest czas dostawy. Przesyłki kurierskie w ramach jednego kraju są obecnie często dostarczane w ciągu 1–2 dni, jednak usługi cross-border stawiają znacznie większe wyzwania w tym zakresie. Wynika to nie tylko ze zwiększonego dystansu, lecz także konieczności uwzględnienia różnic regulacyjnych czy konieczności opłaty cła za niektóre towary. Aby móc zredukować czas oczekiwania na dostawy, warto skorzystać z usług zewnętrznych partnerów, którzy mogą oferować usługi takie jak fulfillment.

Dostosowanie oferty do potrzeb klientów zagranicznych

Kupujący z innych krajów mogą mieć różne preferencje zarówno w kwestii samych towarów, jak i obsługi procesu płatności. Aby sprzedaż cross-border mogła działać z odpowiednią sprawnością, należy zatem przeprowadzić solidną analizę i dostosować ofertę sklepu do różnorodnych potrzeb odbiorców. Dzięki temu można sprawnie obsłużyć klientów z różnych państw, zapewniając im odpowiedni standard i uzyskując przewagę konkurencyjną.

Automatyzacja procesów

Ważną rolę w kontekście cross-border e-commerce odgrywa także automatyzacja procesów logistycznych, realizowana m.in. z użyciem integracji i API. Stawiając na takie rozwiązania, można znacznie zwiększyć tempo obsługi przesyłek, zachowując przy tym wysoki standard wsparcia dla kupujących.

Fulfillment w cross-border e-commerce

Firmy prowadzące sprzedaż e-commerce w modelu cross-border często stawiają na usługi fulfillment. Jest to komplet rozwiązań związanych z realizacją zamówień – od kompletacji, przez magazynowanie towaru, aż po dostawy. Wśród kluczowych korzyści fulfillmentu znajduje się przyspieszenie obsługi, obniżenie kosztów i poprawa efektywności procesów magazynowych. Tego typu usługi oferuje m.in. firma Olza Logistic, która obsługuje już ponad 2 000 klientów z różnych krajów Unii Europejskiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

czternaście − 5 =