Reklama – jakie istnieją rodzaje reklamy bezpośredniej?

Reklama bezpośrednia to jedna z najstarszych metod promowania swojego biznesu, która nadal cieszy się popularnością wśród przedsiębiorców. Wraz z rozwojem technologii pojawiają się coraz to nowe sposoby na dotarcie bezpośrednio do klientów. W artykule omówimy rodzaje reklamy bezpośredniej. Przyjrzymy się każdej z tych form reklamy i omówimy, jakie korzyści i wady niosą ze sobą. Dodatkowo, przedstawimy także skuteczne narzędzia reklamy bezpośredniej.

Rodzaje reklamy bezpośredniej

Istnieją reklamy, które powodu rozwoju technologii powoli stają się historią. Z czego więc można wybierać? W ogólnym zarysie wśród form reklamy bezpośredniej da się wyróżnić:

  • ulotki, kupony i katalogi;
  • promocja za pośrednictwem poczty elektronicznej;
  • telemarketing.

Jednak odpowiednio przygotowana reklama, w każdej formie ma szansę być skuteczna.

Ulotki, kupony i katalogi

Papierowe reklamy były dawniej jednym z najważniejszych sposobów promocji swojej oferty. Choć rozwój internetu coraz mocniej wypiera taki sposób dotarcia do odbiorcy, nadal na ulicach można spotkać osoby rozdające ulotki informacyjne oraz kupony rabatowe np. na obiady w restauracjach. Na znaczeniu nie straciły również katalogi i inne materiały przesyłane do domów klientów lub automatów paczkowych.

Dystrybucję ulotek i rozdawanie kuponów zniżkowych cechuje masowość podobna do tej znanej z niebezpośrednich metod marketingu. Z tego powodu skuteczność takich promocji nie zawsze odpowiada oczekiwaniom reklamodawcy. Większą szansę na wzrost sprzedaży daje wysyłka katalogów i rzeczy takich jak próbki kosmetyków. Nie muszą one trafiać wyłącznie do losowych osób. Z tej formy reklamy korzystają także firmy starające się utrzymać uwagę osób, które już wcześniej kupowały w sklepie i być może do niego wrócą.

Promocja za pośrednictwem poczty elektronicznej

Powstanie internetu otworzyło przed sprzedawcami wiele nowych kanałów komunikacji, w tym właśnie wspomniany już kontakt mailowy z klientem. Tak jak w przypadku papierowych materiałów, kampania może być masowa bądź skierowana do konkretnych grup. Szczególnie efektywna ma szansę stać się strzałem w dziesiątkę, ponieważ wiadomości trafiają do osób potencjalnie bardziej zainteresowanych kolejnymi zakupami w sklepie.

Listę mailingową konsumentów można wykorzystać jednak nie tylko do poprawienia wyników sprzedażowych, ale też do zmiany i utrwalenia wizerunku marki. W tym celu wiele firm wysyła newslettery. Zawarte w nich informacje o nadchodzącej zmianie asortymentu lub rabatach stanowią doskonały sposób na utrzymanie uwagi klienta. Warto przy tym pamiętać o tym, żeby nie wysyłać zbyt wiele wiadomości. Jeśli tak się stanie, właściciel skrzynki mailowej najprawdopodobniej anuluje subskrypcję na otrzymywanie e-maili lub przestanie je otwierać.

Telemarketing

Słowo telemarketing wielu osobom kojarzy się jako najgorsza metoda marketingu bezpośredniego. Niestety, w tym, by tak się stało, udział miało (i ma do dzisiaj) wiele nieuczciwych przedsiębiorstw. Z tego też powodu rozmowy telefoniczne nie są specjalnie popularne wśród właścicieli biznesów, którym zależy na dobrej opinii zarówno obecnych, jak i możliwych przyszłych klientów. Warto jednak pamiętać, że marketing telefoniczny to nie tylko konwersacje.

Odbiorcy produktów i usług nie zawsze mają czas i ochotę na odbieranie połączeń. Z tego powodu dużo przyjaźniejszą formą komunikacji z nimi stanowią wiadomości SMS. Osoba, która ją dostanie, może odczytać treść w dogodnym dla siebie momencie. Co więcej, krótki komunikat, czasem zakończony CTA, nie wywołuje w kliencie uczucia bycia namawianym do zakupu, jak ma to miejsce w przypadku rozmowy z telemarketerem.

Skutecznym narzędziem promocji bezpośredniej są też powiadomienia PUSH. Wysyłane na telefon, na którym zainstalowana jest popularna aplikacja, pozwalają szybko dotrzeć do dużych grup odbiorców, a przy tym zaangażować ich uwagę. W związku z rozwojem technologii mobilnych ten sposób informowania klientów o swojej ofercie zaczyna zwracać uwagę coraz większej liczby sprzedawców. Mimo wszystko nie warto zapominać o SMS-ach. Jak wynika z raportu „Badanie Założycielskie Krajowego Instytutu Mediów”, nadal 1/4 mieszkańców Polski w 2022 roku korzystała z prostych telefonów komórkowych.

Reklama InPost – jak dotrzeć bezpośrednio do odbiorców?

InPost oferuje różnorodne formy reklamy zewnętrznej i internetowej, które pozwalają na bezpośrednie dotarcie do odbiorców. Dzięki oklejeniu urządzeń Paczkomat®, wyświetlaniu reklam na ekranach automatów, dostarczaniu próbek produktów i katalogów reklamowych oraz prezentacji grafik promocyjnych na stronie głównej InPost i witrynie Managera Paczek, reklama InPost pomaga w efektywnym promowaniu biznesu. Dodatkowo, przesłanie powiadomień PUSH do użytkowników aplikacji InPost Mobile oraz wysyłka newsletterów do osób zapisanych w bazie danych klientów pozwala na bezpośrednie dotarcie do potencjalnych odbiorców. Wszystkie te działania oparte są na popularności InPost, która cieszy się zaufaniem klientów, co zwiększa szansę na skuteczne dotarcie do odbiorców i osiągnięcie przewagi nad konkurencją. Chcesz wiedzieć więcej o skutecznej reklamie firmy? Sprawdź na inpost.pl/reklama.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

6 + dziesięć =