System BDO – to warto wiedzieć, kiedy prowadzisz firmę

BDO to oficjalny skrót od: „Bazy Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce Odpadami”. Wielu przedsiębiorców zobowiązanych jest do dokonania wpisu do Rejestru BDO, jednak nie wszyscy są tego świadomi. Ta niewiedza może sporo kosztować. Za brak rejestracji w systemie BDO i gospodarowanie odpadami niezgodnie z informacjami zgłoszonymi w rejestrze grożą dotkliwe kary.

Dlatego bezpiecznym rozwiązaniem i dobrym pomysłem jest powierzenie działań związanych z gospodarką odpadami w firmie ekspertom od BDO. Specjaliści z obszaru Bazy Danych Odpadowych rozwieją Twoje wątpliwości oraz w profesjonalny sposób zajmą się obsługą systemu BDO w Twojej firmie.

Rejestracja BDO – skąd wiedzieć, czy musisz zarejestrować swoją firmę w systemie?

Ustawa z dnia  14 grudnia 2012 o odpadach jasno wskazuje, dla jakich przedsiębiorców rejestracja BDO będzie koniecznością.

Obowiązki związane z BDO będą dotyczyły Twojej firmy, jeśli zajmuje się ona

  • wytwarzaniem, transportem lub przetwarzaniem odpadów oraz prowadzeniem ewidencji tych odpadów, 
  • wprowadzaniem na terytorium kraju produktów w opakowaniach, opon, olei smarowych, pojazdów, baterii lub akumulatorów, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 
  • produkcją lub importem opakowań albo kupowaniem ich w ramach transakcji wewnątrzwspólnotowych (od firm unijnych).

Jednak to nie wszystko! Istnieje także szereg wyjątków, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów innych, niż komunalne. 

Dlatego najlepszym krokiem jest kontakt ze specjalistą w zakresie gospodarki odpadami. Pozwoli Ci to upewnić się, że Twoja firma podlega pod BDO i prawidłowo złożyć wniosek. Pamiętaj jednak, że BDO rejestracja to dopiero początek Twoich działań związanych z odpadami w firmie. 

BDO sprawozdanie – nie musisz sporządzać go samodzielnie

Sprawozdania wszelkiego rodzaju potrafią spędzać sen z powiek przedsiębiorcom. Goniące terminy sprawiają, że łatwo jest o czymś zapomnieć. A gdybyś tak nie musiał przejmować się kolejnymi dokumentami do wypełnienia?

Pamiętaj, że BDO sprawozdanie możesz oddelegować specjalistom. Co zyska  na tym Twoja firma?

  • gwarancję, że sprawozdanie BDO zostanie złożone na czas,
  • BDO sprawozdanie wypełnione bezbłędnie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • zapewnienie, że nie zalegasz z żadnymi opłatami związanymi z gospodarką odpadami.

To świetna wiadomość dla wszystkich, którzy nie chcą tracić cennego czasu, na wypełnianie wielostronicowych sprawozdań BDO, które potrafią być skomplikowane. Przekonaj się, że zarządzanie odpadami w Twojej firmie nie musi być kłopotliwe. 

Decydując się na fachową pomoc w zakresie działań związanych z BDO, zyskasz wsparcie od rejestracji aż po koordynację i zarządzanie profilem Twojej firmy w systemie BDO.

Szkolenia BDO – nie daj się więcej zaskoczyć

Jeśli chcesz praktycznie przygotować się do zarządzania odpadami w swojej firmie, profesjonalne szkolenie BDO zapewni Ci kompleksową wiedzę na ten temat.

W jasny i przejrzysty sposób dowiesz się, jak prowadzić ewidencję odpadów w swojej firmie, przygotowywać co roku bezbłędne sprawozdania BDO, czy tworzyć poprawne karty przekazania odpadów. Szkolenie BDO, które przeprowadzimy zdalnie w siedzibie Twojej firmy pozwoli Ci  sprawnie poruszać się w systemie BDO. Odpady w Twojej firmie nareszcie przestaną być dla Ciebie problemem. Fachowe szkolenie pozwoli Ci w sposób praktyczny i profesjonalny przygotować się do samodzielnej obsługi Bazy Danych Odpadowych. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 + 19 =